Friday, October 31, 2008

End of Syawal

Nak tulis dalam Bahasa Malaysia lah pula hari ini.

31 hb October, menandakan berakhirnya sebulan Syawal, or was it yesterday. Tapi kan, aku masih lagi dapat undangan rumah terbuka hari raya sabtu dan ahad. Mungkin mereka sedang merayakkan Deepavali.

Setiap kali Ramadhan dan Syawal, berat badan saya semakin meningkat maju dengan JPD berlaku dengan hebat sekali. JPD untuk sesiapa yang kurang arif, bermaksud Jalan Perut Dulu. Memang satu fenomena yang tidak mampu dielakkan. Tapi konsep JPD ini nampaknya semakin menjadi-jadi bila umur semakin lanjut ini. Kejadian ini sebenarnya amat merungsingkan sekali. Tapi takpe, kita ikut je apa yang orang selalu cakap, "Raya setahun sekali"

Jadi oke lah, cuba bayangkan kalau raya setahun 12 kali. Tak ke sekarang aku ni ada kat hospital besar Klang sedang buat bypass untuk kali ke 34 agaknya, tak pun dah arwah kot.

Nope, entri ini bukan entri untuk menceritakan azam menguruskan badan. Dah malas nak azam macam tu, sebab tidak pernah nak berhasilnya. Entri ini hanya untuk menceritakan betapa gumbiranya aku raya tahun ini sebab aku ada sebab utk bergembira tahun ini.

I have a lovely family, i have a steady job, i have label my friends into 3 group and see the real colour of my friends and i have a reason to be happy.

Jugak, aku happy sebab akhir Syawal ini juga aku dah siapkan 3 kerja sekaligus, dalam masa satu hari.

Hebat tak.

Dah siap mark 2 assessment for students research proposal, 2 assessment for students final report, isi borang Sasaran Kerja tahunan (SKT) dan set the rawscore untuk continuous assessment student untuk 8 kelas.

Yes!! 8 buah kelas, sepatutnya 5 je (1 lecture, dan 4 tutorial) tapi sebab sorang dari pensyarah yang mengajar subject yang sama sudah lari tidak dapat dikesan dan meninggalkan sisa-sisa kerjanya pada aku.

Takpe, nanti kalau turn aku fly nanti, aku buat menda yang sama pada dia. Siap!!!

Anyway, esok aku akan ke Lumut, dari Kuala lumpur untuk menyertai Perodua Treasure Hunt anjuran Perodua-Catma.

Selalu pergi treasure hunt pendek-pendek je, belum lagi pernah treasure hunt long distance ni.

Wish me luck.

Adios Amigos.

2 comments:

Unknown said...

hee

i used to gain weight gak masa poser.. tapi skrg loose weight time poser but only gain it during raya :D

skrg back at square one

*kata nak add men?

Anonymous said...

hahahahha wat a nice story ...pape pn best cte ko ni.anywy JPD ke PJK ......bkn perut jln kedepan ek hehhee....